הופלה הצעת חוק ארסית לחייב רחבה מעורבת במקומות הקדושים

    איתי גדסי No Comments on הופלה הצעת חוק ארסית לחייב רחבה מעורבת במקומות הקדושים

    ועדת השרים לחקיקה הפילה היום הצעת חוק קנטרנית של ח"כ תמר זנדברג לפיה יחויבו המקומות הקדושים להקצות רחבה לתפילה מעורבת של נשים וגברים • "עוד שלב בדרך להפסקת הכפייה האורתודוקסית על היהדות"

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לחקיקה הפילה היום הצעת חוק קנטרנית של ח"כ תמר זנדברג לפיה יחויבו המקומות הקדושים להקצות רחבה לתפילה מעורבת של נשים וגברים.

    כיום החוק מתיר לשר לשירותי דת לקבוע תקנות כדי להבטיח כי המקומות הקדושים יהיו שמורים מפני חילול וכל פגיעה אחרת העלולים לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם. התקנות שהתקין השר קובעות כי לא ייערך טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום.
    ההצעה תגיע ביום רביעי למליאת הכנסת.

    הצעת החוק של ח"כ תמר זנדברג בקשה לקבוע כי התקנות יכבדו את רגשותיהם וחופש הגישה והפולחן של כלל הזרמים והתנועות הדתיות וכן יאפשרו שוויון מלא לנשים בבואן להתפלל במקומות הקדושים. הצעת החוק נוגעת לכלל המקומות הקדושים בישראל ובכללם רחבת הכותל.

    לדבריה "הכותל המערבי בירושלים הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי כולו. הכותל, שאמור לסמל את שיבתו של העם היהודי לביתו, את אחדותו ואת חוסנו, מבטא היום את ההיפך – מקום שמתיר רק למיעוט להתנהל בקרבו כרצונו. מרבית העם היהודי בעולם משתייך לקהילות הרפורמית והקונסרבטיבית. כיום בפועל הכותל מופקע לידי נוהגי הקהילה האורתודוקסית בלבד, ובכך להלכה מדיר חלקים נרחבים מהעם וחוטא לקדושת המקום".

    ח"כ תמר זנדברג הרהיבה ואמרה "הצעת החוק הזו היא עוד שלב בדרך להפסקת הכפייה האורתודוקסית על היהדות. היהדות שייכת לכולנו, גם לי, גם לנשות הכותל, גם לרפורמים, גם לקונסרבטיבים. הגיע הזמן להפסיק את המצב בו זרם אחד שולט על אופי היהדות וכופה את יהדותו עלינו תוך רמיסה של זכויות אדם, זכויות נשים וכפייה של כל מי שאינו חושב כמוהו. אני קוראת לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק שלי ולהבטיח שוויון לכל הזרמים והמגדרים".



    0 תגובות